28 Mart 2015 Cumartesi

ASKERİ TARZ GİYİM İLE SEZONA DAMGASINI VURAN MİLİTARY MODASI

     Farklı zamanlarda, farklı yerlerden alınan her bir parça, sanki bir araya gelmek için birbirini beklemiş... Yaptığım bu kombin, bana böyle hissettirdi. En çok keyif aldığım kısımda bu zaten. Parçaları bir araya getirip, zevkime göre kombinlemek.
     İlk göze çarpan altın rengi, zımba detaylı siyah askeri şapka olsa gerek :) Bu şapkayı görür görmez bayıldım ve tam benim kalemim dedim. Farklı olan herşeyi çok seviyorum. İlginç bir aksesuarı da kombinlemek, benim için büyük bir keyif :) Şapkanın etrafında, kombini oluşturmaya başladım. Çizmelerimi daha önce satın almıştım. Şapka ile çengelli botların, askeri havayı tamamlayacağını düşündüm. Fakat çizmelerin çengelleri antrasit renkte olması, şapkadaki altın rengi zımbalarla çelişiyordu.
      Eğer kıyafetinizde altın rengi detaylar varsa örneğin düğmeler, zımbalar, çiviler veya torklar, kombini tamamlayan diğer parçaların ve aksesuarlarında aynı altın renkte olması gerektiğini düşünüyorum. Böyle bir durumda ne yapabiliriz? Benim yıllardır çizmelerime yaptığımı :) Bir gece önceden çizmedeki antrasit renkte çengelleri altın rengi oje ile boyadım :) Kesinlikle oje olduğu hiç belli olmuyor. Orjinalmiş gibi altın rengi metaryellere sahip oluyorsunuz :) Böylece kıyafetinizdeki bütünlükte bozulmuyor...
     Askeri tarz ceketleri çok seviyorum. Bu tarzda 3-4 adet daha ceketim var. Şekil itibari ile duruşunu kendime çok yakıştırıyorum. Bu yüzden böyle bir ceketle karşılaştığımda satın alıyorum. Bu askeri şapkaya, bu ceketin yakışacağını düşündüm.
     Siyah renk kıyafet kombinlemek kolay gibi gözükse de, bence en zor olan renktir. Çünkü siyah renginde kendi içinde tonları vardır. Nitekim ceketi kombinlerken, ceketin altına giyilecek kıyafet için aynı renk siyah tonu yakalayamadım. Kimi ceketin siyah renginden daha koyu kalırken, kimi de ceketin siyah renginden daha açık kalıyordu. Her iki durumda da göze hoş gelen bir görüntü çıkmıyordu.
      Böyle durumlarda ne yapacağız? İkinci püf nokta geliyor :) Kesinlikle deri ile kombinleyeceğiz. İki kumaşta aynı ton siyahı yakalıyamıyorsak, farklı bir kumaş türü ile geçiş yapacağız. Kumaş ve derinin geçişini seviyorum. O yüzden altın rengi zımbalara sahip kısa deri şort ile kombinledim. Böyle bir kıyafette bence ten gözükmemeli. O yüzden siyah opak çorap giydim. Böylece yukarıdan aşağıya doğru kumaş deri geçişlerinde bütünlük sağlamış oldum.
       Bir kıyafeti tamamlarken saçınızın, makyajınızın ve kullandığınız aksesuarlarında giydiğiniz kıyafet kadar önem taşıdığını belirtmek isterim. Böyle bir askeri şapka takacaksak, kesinlikle saçlar çok iyi taranmış, sıkı bir at kuyruğu ile toplanmalı. Küpelerim, ceketimin düğmelerinin aynı şekline sahip. Sadece boyut olarak daha küçüğünü kulağımda göreceksiniz. Elimde yine siyah ve altın rengi tork yüzük var.
       Mart ayındayız. Hava zaman zaman bize güneşli yüzünü gösterse de soğuk. Ceketimizle üşüyeceğimizi düşünürsek üstümüze alacağımız parçanın, hem ceketi buruşturmayacak hemde kıyafetin bütünlüğünü bozmayacak bir parça olması gerek. Bu yüzden pançoyu tercih ettim. Askeri havayı tamamlayan bir parça oldu. Bu pançonun özelliği şapkasının takıp, çıkarılabilme özelliği. Şapka deyip geçmemek gerek. Çünkü bu pançoyu alırken şapkasına vuruldum da aldım :) Gotik bir şapkası var. Pançonun şapkasını ne zaman taksam, fantastik veya korku filminden fırlamış gibi hissediyorum :) Ne şapka ama... :) En son pançonun şapkası ile olan fotografı sizlerle paylaşacağım. Hiç de haksız olmadığımı göreceksiniz :)


   


   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder