5 Nisan 2015 Pazar

KEÇEDEN İSME ÖZEL LOHUSA TACI NASIL YAPILIR

     Doğuma sayılı haftalar kala (2013 yılında) istediğim gibi lohusa tacı bulamadım ve kendim yapmaya karar verdim. "Cihangir'in Annesi" yazılı lohusa tacı için Eminönü'nden keçeleri temin ettim. Yazıyı üzerine yazacağım zemini iki renk düşündüğüm için, kırmızı ve krem rengi keçe kullandım.
     Önce kafama göre bir kalıp çıkardım. Buluta benzeyen bir şekil çizdim. Tacımın zemini için çizdiğim bu şekli kalıp olarak kullandım. Kırmızı keçenin üzerine bu kalıbı koyarak etrafından makas ile kestim. İsterseniz kalıbı keçenin üzerine koyup, etrafını kalemle çizdikten sonra da kesebilirsiniz. Ben genellikle çizmeden sadece kalıbı keçenin üzerine koyup, etrafından kesiyorum. Hangisi kolayınıza geliyorsa onu yapmak, sizin tercihiniz :) Böylece en alt zeminde kullanacağım kırmızı keçeyi kesmiş oldum.
     Kestiğim kırmızı keçenin biraz daha küçüğünü kesmek için, aynı işlemleri krem rengi keçe içinde uyguladım. Aynı şekle sahip biri diğerinden daha küçük, iki keçe tacın zemini için hazırladım. Kırmızı büyük olan en altta, krem rengi daha küçük olan onun üstünde yer almak üzere, kuvvetli bir yapıştırıcı ile birbirinin üstüne yapıştırdım.
      Sıra "Cihangir'in Annesi" yazısını yazmak için, harf kalıbı çıkarmaya geldi. Word programında istediğim YAZI FONTUNU ve yazı stilini "KALIN" sekmesini seçtim. Zeminde kullandığım keçenin içine sığacak ölçüde "Cihangir'in Annesi" yazısını, yazıcıdan  çıktı aldım. İlk denemede zeminin içine sığacak ölçüyü tutturamasanız bile, 1-2 denemeden hemen sonra yakalıyorsunuz :)
      Kağıda çıktısını aldığım "Cihangir'in Annesi" yazısını oluşturan tüm harfleri, makas ile tek tek kestim. Kestiğim harfleri kalıp olarak kullandım. Yine zemini keserken yaptığım gibi harflere de aynı işlemi uyguladım. İster kestiğiniz harfi keçenin üzerine koyup, etrafından makas ile kesin. İster kalıp olarak kullandığınız harfi, keçenin üzerine koyup etrafını kalem ile çizdikten sonra kesin. Sizin tercihinize kalıyor :)
       Yazıya 2 boyutlu görsellik katması için kalın keçe kullandım. Kalıp kullanarak yapmamın sebebi daha temiz ve düzgün bir iş çıkıyor. Biri büyük, biri küçük, yamuk ve özensiz bir yazı olmaması önemli. Bu yüzden bu tip işlerde kalıp çıkarmanızı öneriyorum. Tüm harfleri kırmızı keçeden kestim. "Cihangir'in Annesi" yazısının içindeki "A, g, a, e" harflerini daha belirgin olması için, harfin şekline uygun boşlukları krem rengi keçeden keserek, harfin üzerine yapıştırdım.
      Süslemek için zeminin rengini baz alarak, kırmızı, krem rengi kelebek ve kalp şeklinde keçeler aldım. Eğer hazır bulamazsanız kurabiye kalıplarını kullanarak kelebek, kalp veya istediğiniz şekle sahip keçeler kesip, yine elde edebilirsiniz.
      Görselliği daha da zenginleştirmek için "Cihangir'in Annesi" yazısında olduğu gibi istediğiniz bir "i" harfindeki noktayı nazar boncuğu koyarak daha da güzelleştirebilirsiniz. Ben "Annesi" kelimesini seçtim ve "i" harfindeki noktayı nazar boncuğu ile yaptım. Geriye harfleri yapıştırıp, göz zevkinize göre tacınız süslemek ve dizayn etmek kalıyor :) Siyah tel taca hazırladığınız keçenizi isterseniz yapıştırın, isterseniz dikin. Ben dikmeyi tercih ettim.
       Tabi babayı da unutmadım :) Yukarıda anlattığım aynı işlemleri uygulayarak "Cihangir'in Babası" yazılı bir de broş yaptım :)





   

         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder